Enkele van de meest gestelde vragen die wij krijgen betreft vragen over het weer op een bepaalde bestemming, vragen over visa, vaccinatie, verzekeringen, bagage etc.
Wij hebben daarom voor u een aparte sectie op onze pagina ingericht met praktische informatie over alle bestemmingen die wij aanbieden.
U kunt hier op de meeste vragen het antwoord terugvinden.
Kunt u het antwoord op uw vraag niet terugvinden, neem dan contact met ons op via email info@tourcompass.nl of per telefoon op het telefoonnummer 020 – 369 07 90.
Heeft u vragen over hoe u een offerte aanvraagt, een reis boekt, een klacht indient of een vraag over het herroepingsrecht of het annuleren van een reis, dan kunt u het antwoord hierop hieronder vinden.
Aanvragen vrijblijvende offerte
Bent u voornemens een reis naar Afrika te maken en heeft u een schitterende reis gezien op onze website, dan kunt u geheel vrijblijvend online een offerte aanvragen.
Wilt u een vrijblijvende offerte ontvangen, dan kunt u dit makkelijk doen door op onze website, onder het groene kopje ”offerte aanvragen” (pagina midden onder) de gewenste reis, de gewenste vertrekdatum en de gewenste vertrekplaats te selecteren. Vervolgens vult u het aantal reiziger in, uw voor- en achternaam, emailadres en eventuele opmerkingen. Heeft u dit gedaan, dan hoeft u enkel op ”verzenden” te klikken om uw offerte-aanvraag in te sturen.
U zult dan op zeer korte termijn (meestal binnen 24 uur) uw offerte per email ontvangen. Stuurt u ons uw offerte-aanvraag in het weekend, dan kan het wat langer duren.
In de door ons verstuurde offerte (welke een geldigheidsduur van 7 dagen heeft) zult u de volgende informatie terugvinden:
- Beschrijving van de reis
- De prijs en eventuele toeslagen
- Informatie wat inclusief de prijs is (onze prijzen zijn altijd inclusief alle vluchten)
- Informatie wat exclusief de prijs is
- Accommodatie overzicht met verblijfsdata
- Data van de vluchten
- Informatie over boeking en betaling
- Betalingsinformatie
- Informatie over waarmee u akkoord gaat bij boeking van de reis
- Gedetailleerd reisschema
- Informatie over TourCompass.nl
Boeken van de reis
Is de door ons gestuurde offerte geheel naar wens en wilt u deze reis boeken, dan kunt u de reis op 2 manieren boeken.
Mogelijkheid 1:
U kunt de reis boeken door in de door u ontvangen offerte op de knop ”Boek Reis” te klikken. U komt dan op de online boekingspagina terecht alwaar u gevraagd wordt de namen en geboortedatum van alle reizigers in te vullen, exact zoals in het paspoort vermeld staat, inclusief alle voornamen. Verder wordt u gevraagd naar de gewenste kamerindeling en eventuele overige opmerkingen over uw boeking.
Vervolgens zal u gevraagd worden om de Reisvoorwaarden te accepteren (u moet actief een vinkje zetten als u de voorwaarden gelezen heeft en dat u kennis heeft genomen van, en akkoord gaat, met zowel de ANVR-Reizigersvoorwaarden, algemene reisvoorwaarden, alsmede alle overige voorwaarden waaronder onze aanvullende reisvoorwaarden, de vervoersvoorwaarden van de luchtvaartmaatschappij, zowel als de voorwaarden van het Calamiteitenfonds reizen. Bij acceptatie geeft u tevens aan dat u kennis genomen heeft van, en geïnformeerd bent over eventueel benodigde grensdocumenten (o.a. visa), gezondheidsregelingen (vaccinatie) en verzekeringen. U kunt hier meer over lezen in onze praktische informatie.) en met welk betaalmiddel u de aanbetaling wenst te voldoen. Wanneer u het gewenste betalingsmiddel gekozen hebt krijgt u een schermpje te zien waar u op ”doorgaan” klikt.
Zodra u hier op ”doorgaan” geklikt heeft wordt uw boeking naar ons doorgestuurd en ontvangt u van ons per email de bevestiging dat we de boeking ontvangen hebben. In deze email informeren wij u over onze bankgegevens voor de aanbetaling. Na ontvangst van de aanbetaling zal ons boekingsteam zorgdragen voor de eigenlijke boeking. Wanneer we uw aanbetaling ontvangen hebben zult u binnen een week een reisschema en factuur voor de reis ontvangen. Op de factuur staat dan vermeld wanneer het resterende bedrag uiterlijk betaald dient te zijn.
Zodra alles is vastgelegd ontvangt u van ons de orderbevestiging met uw persoonlijke boekingsnummer (wat u nodig heeft op reis en om uw e-ticket te kunnen printen) en onze servicebrief met belangrijke informatie, inclusief nood-telefoonnummers.
Mogelijkheid 2:
U kunt de reis ook boeken door ons schriftelijk per email te informeren dat u akkoord gaat met de door u ontvangen offerte. Tevens dient u dan de geboortedatum en alle namen van de reizigers aan ons door te geven, exact zoals in het paspoort vermeld staat, inclusief alle voornamen. Tevens dient u de gewenste kamerindeling aan te geven alsmede eventuele overige opmerkingen over uw boeking. Zodra u de reis schriftelijk per email boekt, dan betekent dat, dat u kennis heeft genomen van, en akkoord gaat, met zowel de ANVR-Reizigersvoorwaarden, algemene reisvoorwaarden, alsmede alle overige voorwaarden waaronder onze aanvullende reisvoorwaarden, de vervoersvoorwaarden van de luchtvaartmaatschappij, zowel als de voorwaarden van het Calamiteitenfonds reizen. Bij acceptatie geeft u tevens aan dat u kennis genomen heeft van, en geïnformeerd bent over eventueel benodigde grensdocumenten (o.a. visa), gezondheidsregelingen (vaccinatie) en verzekeringen. U kunt hier meer over lezen in onze praktische informatie.
Na ontvangst van uw mail sturen wij u een bevestiging van ontvangst van de boeking. In deze mail informeren wij u over onze bankgegevens voor de aanbetaling. Na ontvangst van de aanbetaling zal ons boekingsteam zorgdragen voor de eigenlijke boeking. Wanneer we uw aanbetaling ontvangen hebben zult u binnen een week een reisschema en factuur voor de reis ontvangen. Op de factuur staat dan vermeld wanneer het resterende bedrag uiterlijk betaald dient te zijn.
Zodra alles is vastgelegd ontvangt u van ons de orderbevestiging met uw persoonlijke boekingsnummer (wat u nodig heeft op reis en om uw e-ticket te kunnen printen) en onze servicebrief met belangrijke informatie, inclusief nood-telefoonnummers.
Tekortkomingen
Wij doen er altijd alles aan om uw reis naar wens te laten verlopen en eventuele problemen ter plaatse op te lossen. Wilt u na uw reis toch een klacht indienen, dan kunt u dit doen via ons emailadres info@tourcompass.nl. U ontvangt na uw melding altijd een ontvangstbevestiging per email. Onze klantenservice zal al uw vragen en reacties na uw reis over het product en de dienst beantwoorden en proberen samen met u een oplossing te vinden. Onze klantenservice zal u binnen 14 dagen na ontvangst van uw klacht per email een inhoudelijke reactie aan u sturen.
Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Reizen, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.degeschillencommissie.nl). Zie ook artikel 13 van de ANVR-reisvoorwaarden. Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).
Daar er op de overeenkomst tussen partijen en alle daaruit voortvloeiende verbintenissen het Nederlands Recht van toepassing is, kunnen alle geschillen die tussen partijen kunnen ontstaan ook worden voorgelegd aan de Nederlandse rechter.
Herroepingsrecht / Annuleren
Een boeking kan uitsluitend schriftelijk worden geannuleerd via het emailadres info@tourcompass.nl.
Annuleren kan alleen met inachtneming van de annuleringsbepalingen van de aanvullende reisvoorwaarden van TourCompass en tegen de hiervoor geldende annuleringskosten. De wet die bepaalt dat consumenten een herroepingsrecht van 14 dagen hebben, maakt een uitzondering voor reizen. Het herroepingsrecht is daarom niet van toepassing op de door TourCompass aangeboden reizen.
Wanneer u een annuleringsverzekering heeft afgesloten en de reis noodgedwongen moet worden afgebroken, uitgesteld of geannuleerd, dan dient u tevens contact op te nemen met uw verzekeringsmaatschappij.
Heeft u geen antwoord op uw vraag of vragen kunnen vinden, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via email info@tourcompass.nl of per telefoon op het telefoonnummer 020 – 369 07 90.