Beste reistijd
De meeste mensen bezoeken Tanzania liever tijdens het droge seizoen, maar je kunt het hele jaar door unieke ervaringen verwachten. Ook tijdens het droge seizoen kan het regenen, en op dezelfde manier kun je ook dagen hebben met alleen maar zon als je tijdens het regenseizoen reist. Denk daaraan bij het inpakken van je bagage.
De droge en regenachtige seizoenen zijn als volgt:
Noord-Tanzania, bijv. Serengeti en de Ngorongoro-krater
- Regenseizoen: van maart tot mei en van november tot december
- Droog seizoen: van januari tot februari en van juni tot oktober
Zuid-Tanzania, bijv. Nyerere en Ruaha
- Regenseizoen: van november tot mei
- Droog seizoen: van juni tot oktober
Hier kun je meer lezen over het weer in Tanzania en ook meer te weten komen over het weer en de wilde dieren die specifiek zijn voor nationaal park Serengeti.
Hieronder zie je weerstatistieken voor de verschillende gebieden in Tanzania.
Weerstatistieken voor het Serengeti National Park: | JAN | FEB | MRT | APR | MEI | JUN | JUL | AUG | SEP | OKT | NOV | DEC |
Gemiddelde max. temp. | 28 | 28 | 28 | 26 | 25 | 25 | 25 | 26 | 27 | 28 | 27 | 27 |
Gemiddelde min. temp. | 15 | 15 | 15 | 16 | 15 | 13 | 13 | 14 | 14 | 15 | 15 | 15 |
Gemiddelde neerslag (mm) | 81 | 100 | 121 | 137 | 68 | 23 | 9 | 19 | 34 | 51 | 100 | 97 |
Weerstatistieken voor het Nyerere National Park: | JAN | FEB | MRT | APR | MEI | JUN | JUL | AUG | SEP | OKT | NOV | DEC |
Gemiddelde max. temp. | 31 | 31 | 31 | 30 | 29 | 28 | 27 | 28 | 29 | 31 | 32 | 32 |
Gemiddelde min. temp. | 21 | 21 | 21 | 20 | 19 | 17 | 17 | 17 | 19 | 20 | 21 | 21 |
Gemiddelde neerslag (mm) | 203 | 184 | 231 | 216 | 58 | 9 | 5 | 5 | 10 | 27 | 75 | 160 |
Weerstatistieken voor nationaal park Ruaha: : | JAN | FEB | MRT | APR | MEI | JUN | JUL | AUG | SEP | OKT | NOV | DEC |
Gemiddelde max. temp. | 29 | 29 | 29 | 29 | 28 | 28 | 27 | 28 | 30 | 31 | 32 | 30 |
Gemiddelde min. temp. | 19 | 19 | 19 | 18 | 17 | 15 | 14 | 15 | 16 | 18 | 19 | 20 |
Gemiddelde neerslag (mm) | 149 | 123 | 133 | 103 | 17 | 1 | 0 | 0 | 0 | 7 | 44 | 149 |
Weerstatistieken voor Zanzibar: | JAN | FEB | MRT | APR | MEI | JUN | JUL | AUG | SEP | OKT | NOV | DEC |
Gemiddelde max. temp. | 30 | 31 | 31 | 29 | 28 | 27 | 27 | 28 | 29 | 30 | 30 | 30 |
Gemiddelde min. temp. | 26 | 26 | 26 | 25 | 24 | 23 | 23 | 22 | 23 | 24 | 24 | 25 |
Gemiddelde neerslag (mm) | 51 | 44 | 142 | 234 | 185 | 58 | 42 | 37 | 33 | 72 | 106 | 112 |
Gemiddelde zeetemperatuur | 28 | 29 | 29 | 29 | 28 | 27 | 26 | 26 | 26 | 27 | 28 | 29 |
Paspoort & visum
U dient uiteraard uw paspoort mee op reis te nemen.
Nederlandse staatsburgers moeten een geldig visum hebben voor Tanzania. De visumaanvraag dient online via de volgende link te worden ingevuld: visa.immigration.go.tz
Voordat u met het aanvragen van het visum aan de gang gaat, raden we u aan de gids voor het aanvragen grondig stap voor stap door te nemen. Deze gids vindt u hier.
Als u met de visumaanvraag aan de gang gaat, moet u de volgende zaken bij de hand hebben:
- Uw paspoort
- Een digitale pasfoto van max. 300 kb in jpeg- of png-indeling
- Een kopie van uw paspoort van max. 300 kb in jpeg- of png-indeling
- Een kopie van uw reisschema (u moet de naam en het adres van uw hotel vermelden. Als u in meerdere hotels verblijft, noteert u alleen de naam en het adres van het eerste hotel)
U moet een ‘ordinary visa (single entry visa)’ aanvragen.
Bij vertrek uit Tanzania moet uw paspoort nog minstens 6 maanden geldig zijn, en u moet 2 lege pagina’s beschikbaar hebben voor uw aankomst- en vertrekstempel.
U kunt verwachten dat het tot 14 dagen duurt, voordat uw visum is goedgekeurd. We raden u aan om de behandeling van uw visum op de bovenstaande website in de gaten te houden, omdat het niet altijd zo is dat u een e-mail krijgt als uw visum is goedgekeurd. Maar als uw visum eenmaal is goedgekeurd, moet u dit afdrukken en meenemen naar Tanzania.
Het is ook mogelijk om een visum aan te vragen bij aankomst in Tanzania, maar we raden u aan om dit thuis te doen, zodat u tijd bespaart op de luchthaven.
De kosten voor het visum bedragen USD 50, ongeacht of u het online aanvraagt of bij aankomst in Tanzania.
Een kind dat alleen reist of samen met een andere volwassene dan zijn ouder/ouders, dient van laatstgenoemde(n) schriftelijke toestemming voor de reis mee te nemen in de vorm van een volmacht en de geboorteakte (in het Engels) .
De regels over het visum vindt u op www.nederlandwereldwijd.nl.
We raden u tegelijkertijd aan om de visumregels goed na te kijken, omdat ze soms op korte termijn worden gewijzigd. Neem eventueel contact op met de Tanzaniaanse ambassade in Den Haag.
Als je een combinatiereis met Tanzania en Kenia hebt geboekt, heb je als Nederlander een visum voor Tanzania en een eTA voor Kenia nodig. Raadpleeg onze Praktische informatie over Kenia voor informatie over het aanvragen van een eTA voor Kenia.
Zanzibar
Vanaf 1 oktober 2024 moeten alle reizigers naar Zanzibar een verplichte lokale reisverzekering afsluiten. De verzekeringspremie bedraagt USD 44 per persoon en als je de verzekering niet hebt afgesloten, wordt je de toegang tot Zanzibar geweigerd. De verzekering dekt ALLEEN op Zanzibar en het is daarom belangrijk dat je ook een reisverzekering afsluit zoals gewoonlijk.
De verzekering moet voor vertrek online worden afgesloten en betaald. Dit wordt hier gedaan: https://www.visitzanzibar.go.tz/. Het is ook mogelijk om de verzekering aan te vragen bij aankomst in Zanzibar, maar we raden u aan om dit thuis te doen, zodat u tijd bespaart op de luchthaven.
Nadat je de verzekering hebt afgesloten, ontvang je een QR-code, die je moet meenemen en laten zien wanneer je Zanzibar binnenkomt.
Houd er rekening mee dat de verzekering verplicht is voor alle reizigers, inclusief kinderen, en ons duidelijke advies is dat je ook je normale reisverzekering afsluit, omdat deze je waarschijnlijk een betere dekking biedt dan deze verplichte Zanzibar-verzekering.
Houd er ook rekening mee dat de verzekering alleen verplicht is voor Zanzibar en dus niet voor het vasteland van Tanzania.
Reisdocumenten
Voor vertrek kun je onze app hier downloaden om je reisdocumenten en de contactgegevens voor TourCompass en onze plaatselijke partners te vinden.
We raden u aan de app WhatsApp op uw smartphone te downloaden en het telefoonnummer van onze partners toe te voegen. U kunt dan gratis berichten sturen en hen bellen op momenten dat u een wifi-verbinding heeft.
Vaccinaties
Wij raden u aan om contact op te nemen met een specialist, uw huisarts of een bij het ministerie van VWS geregistreerd vaccinatiecentrum voor informatie over vaccinaties. U kunt ook hier meer lezen over de regels voor reisvaccinaties.
Let op de regels in verband met de gele koorts, vooral als u het land binnenkomt vanuit een ander land waar gele koorts heerst. In sommige landen is het verplicht om bij aankomst uw vaccinatiebewijs voor gele koorts te tonen. Zorg er daarom altijd voor dat u uw vaccinatiebewijs bij u heeft in uw handbagage.
Let op! U moet een afgedrukt exemplaar van uw vaccinatiebewijs meenemen voor Tanzania.
Reisvoorwaarden
Lees a.u.b. onze algemene reisvoorwaarden zorgvuldig door, aangezien deze deel uitmaken van de overeenkomst in verband met reizen die bij TourCompass zijn gekocht. Reizen die bij ons zijn gekocht vallen onder ‘de Wet op de pakketreizen’.
Klik hier om meer te lezen over onze reisvoorwaarden.
Reisverzekering
We raden u altijd aan om een goede reisverzekering te nemen als u op uw droomreis gaat. Daarnaast is het ook een goed idee om een annuleringsverzekering af te sluiten. Op onze pagina over verzekeringen vindt u alle informatie die u nodig heeft.
Klik hier voor onze pagina over verzekeringen.
Valuta, prijsniveau & fooi
De Tanzaniaanse munteenheid is de Tanzaniaanse shilling (TZS).
Tanzaniaans geld mag niet worden in- of uitgevoerd. We raden u daarom aan om op de luchthaven geld in te wisselen voor shilling of bij aankomst in Tanzania bij een geldautomaat geld op te nemen.
U kunt in Tanzania ook betalen met USD. Zorg ervoor dat u een klein bedrag bij u heeft (briefjes van 1 tot 5 dollar), aangezien dit het meest gangbaar op markten en bij het betalen van fooien en dergelijke is. U kunt met Visa en Master Card ook geld bij geldautomaten opnemen en op sommige plaatsen met deze kaarten betalen.
Fooien
In Tanzania is het gebruikelijk om gidsen, obers en ander dienstverlenend personeel een fooi te geven.
Er wordt fooi verwacht, maar u beslist zelf hoeveel fooi u geeft.
Als vuistregel kunt u het volgende aanhouden:
- 10-15 USD per persoon per dag voor de gids
- 2 USD voor bagage die de portier voor u draagt
- 10% in bars en restaurants
- 2 USD per dag aan kamermeisjes
We adviseren u de fooi voor uw gids/chauffeur aan het einde van uw reis te overhandigen, bij voorkeur in een gesloten envelop.
Tijdens onze Kilimanjaro-reis hebben we de afspraak dat onze gasten een vast bedrag per persoon betalen aan fooien. Dit is de normale praktijk tijdens een Kilimanjaro-reis – het wordt meegeteld als onderdeel van het loon van de gidsen en dragers, dat ze direct na het einde van de tocht ontvangen. Het vaste bedrag is overeengekomen om een gelijke verdeling van de fooien te garanderen.
De hoeveelheid hangt af van het aantal dagen dat je op de berg bent:
- 6 dagen: USD 250 per persoon
- 7 dagen: USD 275 per persoon
- 8 dagen: USD 300 per persoon
Doe het bedrag in een envelop en geef deze bij de receptie van het Springlands Hotel af aan Nur, Joram, Linda of Frank. Zij zullen ervoor zorgen dat de fooien gelijk worden verdeeld over je gidsen en dragers.
Voeding & allergieën
Op de meeste bestemmingen kunnen we rekening houden met allergieën alsmede allergenen of dieetbehoeften, maar het is belangrijk dat u ons hiervan op de hoogte stelt bij het boeken van uw reis.
Telefoon, wifi & elektriciteit
De meeste hotels en lodges worden door eigen generatoren van elektriciteit voorzien. Deze worden gewoonlijk uitgezet na middernacht. Vergeet daarom niet een zaklampje mee te nemen op reis. De stroomspanning is 240 Volt. Voor het gebruik van de stopcontacten heeft u een driepolige stekker nodig.
In de hotelbeschrijvingen op onze website staat of er wifi is in de hotels. Houd er rekening mee dat de verbinding weg kan vallen.
Inpaklijst
Zorg er altijd voor dat u alle belangrijke en onmisbare items in uw handbagage heeft. Dit geldt bijv. voor uw paspoort, visum, vaccinatiebewijs, creditcards, geld, verzekeringspapieren, reisdocumenten, laptop, mobiele telefoon, en eventuele informatie over uw gezondheid en levensbelangrijke medicijnen.
We raden aan uw bagage in zachte reistassen mee te nemen als u tijdens uw reis op safari gaat. De bagageruimte van de safariwagens kunnen beter met zachte tassen dan koffers worden gevuld. Het is vooral moeilijk om harde koffers een plaatsje in de safariwagen te geven. Vermijd daarom zoveel mogelijk harde koffers mee te nemen.
We raden u aan lichte en lichtgekleurde kleding mee te nemen voor de safaritochten en felle kleuren zoveel mogelijk te vermijden. Neem lange broeken en shirts met lange mouwen mee die na zonsondergang tegen de muggen en eventueel overdag tegen de zon beschermen. In verband met de muggen kunt u ‘s avonds beter niet op blote voeten lopen.
Neem ook een zaklampje en extra batterijen mee voor als de stroom is uitgeschakeld.
Invoer van plantaardige producten naar de EU
Reizigers mogen geen planten, zaden, fruit en andere plantaardige producten invoeren van reizen in landen buiten de EU, zonder een fytosanitair certificaat. De regels gelden ook voor kleine hoeveelheden planten en plantaardige producten.
U kunt hier meer lezen over deze regels.
Reizigers met beperkte mobiliteit
Wij maken u er op attent dat onze reizen over het algemeen niet geschikt zijn voor personen met een beperkte mobiliteit. Neem contact met ons op voor informatie over de mogelijkheden op basis van uw specifieke behoeften.
Vliegtickets
Bij de meeste luchtvaartmaatschappijen zijn vliegtickets elektronisch (e-tickets).
Het is belangrijk dat u uw naam controleert op eventuele spelfouten, omdat uw naam op de reservering exact moet overeenkomen met uw paspoort. Heeft u wijzigingen met betrekking tot uw naam, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Houd er rekening mee dat hier mogelijk kosten aan verbonden zijn vanuit de luchtvaartmaatschappij.
Stoelreservering
De luchtvaartmaatschappij wijst een stoel aan bij het inchecken. Als u specifieke voorkeuren heeft voor een stoel, kunt u zelf een stoel reserveren op de website of in de app van de luchtvaartmaatschappij. Houd er rekening mee dat de meeste luchtvaartmaatschappijen kosten in rekening brengen voor het reserveren van een stoel.
Het hangt van de vliegtuigmaatschappij af vanaf wanneer u een stoel kunt reserveren, maar meestal kunt u dit doen vanaf de boeking zelf tot 48 uur voor vertrek.
We wijzen er op dat de luchtvaartmaatschappij de volledige controle heeft over alle stoelen in het vliegtuig en daarom altijd het recht heeft om reserveringen te wijzigingen.
Reserveert u geen stoel voor uw vertrek, dan krijgt u een stoel toegewezen door de vliegtuigmaatschappij bij de check-in.
Check-in
Bij het inchecken heeft u uw paspoort en uw boekingsreferentie nodig, die vermeld staan op uw reisschema.
Wij raden u aan de app van de luchtvaartmaatschappij op uw telefoon te zetten. Via de app kunt u online inchecken. Dit kan meestal vanaf 24 tot 48 uur voor vertrek. Met de app kunt u op de hoogte blijven van eventuele vluchtwijzigingen en andere belangrijke informatie over uw vlucht.
Let erop dat de vluchttijden anders kunnen zijn dan aangegeven op het vluchtschema dat u ontving bij het boeken van uw reis. Het zijn altijd de vluchttijden in de app van de luchtvaartmaatschappij of op de website van de luchtvaartmaatschappij die geldig zijn.
Op de luchthaven
Wij adviseren u uiterlijk 2 uur vóór vertrek op de luchthaven aanwezig te zijn. Het is raadzaam om de website van de luchthaven in de gaten te houden voor de laatste updates.
Bagage
Wij maken gebruik van verschillende luchtvaartmaatschappijen voor onze bestemmingen. De specifieke regels voor handbagage en ingecheckte bagage kunt u controleren op de website of in de app van de luchtvaartmaatschappij.
Als er binnenlandse vluchten worden gebruikt in je programma, houd er dan rekening mee dat de toegestane bagage kan verschillen van je buitenlandse vlucht. Het is meestal wel mogelijk om ter plekke te betalen voor extra bagage.
Houd er rekening mee dat het niet is toegestaan om harde koffers in te checken op binnenlandse vluchten. Je koffer moet gemaakt zijn van een zacht materiaal dat gemakkelijker in te laden is. Je mag ook geen trolleys meenemen als handbagage op lokale binnenlandse vluchten.
Let op: elk gebruik, import en productie van plastic zakjes/tasjes is verboden in Tanzania.
We raden u daarom aan geen plastic zakjes/tasjes te gebruiken bij het inpakken van uw bagage. Gebruik in plaats hiervan stoffen tasjes of ander waterdicht materiaal dat niet van plastic is gemaakt. Als u bij aankomst in Tanzania bijvoorbeeld handbagage in plastic zakjes/tasjes draagt, wordt u verzocht deze tasjes in te leveren. Dit geldt ook voor plastic zakjes/tasjes uit taxfree-winkels. Een uitzondering vormt het doorzichtige hersluitbare plastic zakje, dat gebruikt wordt voor vloeistoffen in de handbagage. Deze zakjes mag u nog steeds meenemen.
Vertraagde bagage
Mocht uw bagage vertraagd zijn, dan moet u zich bij aankomst tot het personeel in het bagagegebied van de luchthaven wenden en melden dat uw bagage er niet is.
Het is belangrijk dat u uw bagagebewijs bij de hand heeft wanneer u uw PIR-rapport (Property Irregularity) invult.
Let erop dat u het bagagegebied op de luchthaven niet verlaat voordat u het rapport heeft ingevuld.
In geval van vertraagde bagage vragen wij u contact op te nemen met onze samenwerkingspartner, die ervoor zal zorgen dat uw gids/chauffeur op u wacht.
Vertragingen van uw vlucht of annuleringen
Mocht er wijzigingen optreden met betrekking tot uw vluchtreservering vóór uw vertrek, dan nemen wij natuurlijk contact met u op om u hierover te informeren.
Wanneer een vlucht vertraging oploopt na het inchecken, is de vliegtuigmaatschappij verantwoordelijk voor het omboeken van uw reis. Ze zullen in de regel de eerstvolgende vlucht boeken en indien nodig voor eventuele verzorging en overnachting zorgen.
Onze partner controleert zelf of de aankomsttijden eventueel gewijzigd zijn en zal u, ook in het geval uw vlucht vertraagd is, ophalen.
Als een vertraging of annulering betekent dat de luchtvaartmaatschappij u na aankomst op de luchthaven omboekt naar een andere vluchtnummer, vragen wij u contact met ons op te nemen via het noodnummer van TourCompass.
Immigratie & douane
Immigratie:
Bij aankomst op uw eindbestemming gaat u door de immigratie. Hier wordt uw paspoort gecontroleerd, evenals eventuele inreisdocumenten en visum. Op veel plaatsen moet u ook uw vingerafdruk afgeven en wordt er een foto van uw gezicht genomen voor biometrische identificatie. U kunt ook vragen krijgen over uw reisplannen in het land en over het adres van uw accommodatie.
In Tanzania moet u een inreis- en uitreisformulier invullen. Bij het punt waar u het adres in Tanzania moet invullen, schrijft u de naam van het hotel/de lodge waar u het eerst overnacht.
Douane:
Nadat u door de immigratie bent gegaan en uw bagage heeft opgehaald, moet u door de douane. Als u niets aan te geven heeft, kunt u door ‘nothing to declare’ gaan. Heeft u wel iets aan te geven, dan is het belangrijk dat u door ‘declare’ gaat. Het is uw eigen verantwoordelijkheid om te controleren welke douaneregels van toepassing zijn in het land waar u heen reist.
Aankomst
Wanneer u aankomt in de aankomsthal van de luchthaven, staat er een gids/chauffeur op u te wachten met een TourCompass-bord met uw naam erop. Deze zal u naar uw hotel brengen.
Mocht u, tegen de verwachting in, uw gids/chauffeur niet kunnen vinden, neem dan contact op met onze partner op hun noodnummer. Dit staat in uw reispapieren.
Hotel check-in & check-out
Normaal gesproken is de inchecktijd rond 14.00 uur en kunt u niet verwachten dat u uw kamer eerder krijgt. Wilt u vroeg inchecken, dan kunt u dit tegen betaling bestellen bij het boeken van uw reis.
Bij het inchecken zal de receptionist meestal uw creditcard registreren en mogelijk een bedrag reserveren. Dit zijn geen extra kosten, maar is gebruikelijk in hotels om betaling voor eventueel gebruik van de minibar of andere voorzieningen te garanderen. Bij het uitchecken zal het bedrag automatisch worden vrijgegeven, als u geen gebruik van deze faciliteiten heeft gemaakt.
Het is heel normaal dat hotels een kopie van uw paspoort maken. Op sommige plaatsen wordt dit vereist door de lokale autoriteiten.
Bij vertrek checkt u normaal gesproken uit rond 10.00 uur. Als u pas later in de middag of avond verder reist, kunt u uw bagage in bewaring geven tot u vertrekt. Wilt u in plaats daarvan liever laat uitchecken, kunt u dit tegen betaling regelen bij het boeken van uw reis.
Als u de reis afsluit op Zanzibar, moet u er rekening mee houden dat de hotels op Zanzibar een toeristenbelasting van 5 USD per persoon per dag vragen. Het bedrag dient bij het uitchecken te worden betaald.
Reisvorm & vervoer
In geval van onvoorziene omstandigheden zoals slecht weer, geblokkeerde wegen of andere ongemakken, kan het noodzakelijk zijn om de volgorde van sightseeingtours en bezienswaardigheden in de dagprogramma’s aan te passen.
U gaat met een auto met vierwielaandrijving op safari. Deze biedt plaats aan 7 personen. Tijdens de safari kan bij alle auto’s het dak open.
Tegen betaling van een toeslag kunt u uw eigen safariwagen reserveren. Neem contact met ons op voor meer informatie.
Rijafstanden tijdens de safarireis:
Kilimanjaro Luchthaven – Nationaal park Tarangire: ca. 190 km, ca. 4-5 uur (excl. safari)
Nationaal park Tarangire – Highview Hotel/Highview Coffee Lodge: ca. 125 km, ca. 2-3 uur (excl. safari)
Kilimanjaro Luchthaven – Highview Hotel/Highview Coffee Lodge: ca. 190 km, ca. 4-5 uur
Kilimanjaro Luchthaven – Arusha: ca. 60 km, ca. 1-2 uur
Springlands Hotel – Nationaal park Tarangire: ca. 225 km, ca. 4-5 uur (excl. safari)
Springlands Hotel – Highview Hotel/Highview Coffee Lodge: ca. 225 km, ca. 4-5 uur
Highview Hotel/Highview Coffee Lodge via Ngorongoro Conservation Area – Serengeti: ca. 185 km, ca. 6 uur (excl. safari)
Serengeti – Ngorongoro Wild Camp/Ngorongoro Safari Lodge: ca. 140 km, ca. 2-3 uur (excl. safari)
Serengeti via Ngorongoro Conservation Area – Highview Hotel/Highview Coffee Lodge: ca. 185 km, ca. 6 uur (excl. safari)
Highview Hotel/Highview Coffee Lodge – Ngorongoro Crater: ca. 100 km, ca. 2 -3 uur (excl. safari)
Highview Hotel/Highview Coffee Lodge – Lake Manyara en door naar Kilimanjaro luchthaven: ca. 250 km, ca. 4 -5 uur (excl. safari)
Vergeet niet dat de afstanden en duur bij benadering zijn aangegeven, het een en ander is afhankelijk van weer- en rij-omstandigheden. Let erop dat de wegen in Tanzania niet te vergelijken zijn met de wegen in Europa.
Onderweg hulp nodig?
Wij hebben een 24-uurs noodnummer zodat u altijd contact met ons kunt opnemen in geval, zodat u altijd contact met ons kunt opnemen in geval van onvoorziene gebeurtenissen tijdens uw reis. Daarnaast ontvangt u ook telefoonnummers en noodnummers van onze samenwerkingspartners op de bestemming. In sommige gevallen kan het handiger en sneller zijn om contact op te nemen met onze lokale samenwerkingspartners vanwege het tijdsverschil, bijv. als u zich in een situatie bevindt waarin uw ophaaltijd voor een excursie of transfer meer dan 15 minuten vertraagd is.
Feedback geven / contact
Voor ons zijn tevreden klanten heel belangrijk en daarom horen we graag van u na thuiskomst. Stuur een mail via info@tourcompass.nl of bel ons via: 020-3690790.