ZEKERHEIDSGARANTIE - Lees meer
020 - 369 07 90
Vandaag geopend 09 - 15 | Openingstijden

Sri Lanka - Reisinformatie

Sri Lanka - Reisinformatie
Sri Lanka - Reisinformatie

Sri Lanka - Reisinformatie

KLIMAAT

Beste reistijd

Sri Lanka heeft een tropisch klimaat met afwisselende droge en regenachtige seizoenen, afhankelijk van waar u zich op het eiland bevindt. De temperaturen het hele jaar door zijn redelijk stabiel hoewel u in de hooglanden ‘s avonds en overdag een warme trui nodig kunt hebben.

De regentijd wordt veroorzaakt door twee moessons in Sri Lanka, de Maha-moesson en de Yala-moesson, die respectievelijk uit het noordoosten en zuidwesten komen. Een moesson is een seizoensgebonden verandering van windrichting, die op verschillende momenten hevige regenbuien met zich meebrengt in verschillende delen van het land.

Sri Lanka is een ongelooflijk groen en weelderig land, juist vanwege de moessons en in de periodes tussen de moessons zijn er het hele jaar door kleine of grote regenbuien. De meeste echte zware regenval is vooral tijdens de regentijd. Hieronder kunt u meer lezen over hoe het weer is in de verschillende seizoenen en wanneer de moessons er zijn en hoe lang het droge seizoen en het regenseizoen duren in de verschillende delen van Sri Lanka.

De droge seizoenen worden gekenmerkt door weinig regen, veel zonuren en hoge gemiddelde temperaturen.

De regenseizoenen brengen hevige regenbuien met zich mee, maar deze dure zelden meerdere dagen. De hevige regenbuien duren vaak niet langer dan een paar uur, waarna het weer snel opklaart. De temperaturen zijn nog steeds warm, maar door de wind is de lucht iets koeler dan in het droge seizoen.

Het zuidwesten van Sri Lanka (Hikkaduwa – Galle – Mirissa):
Langs de kust in het zuidwesten van Sri Lanka liggen de steden Hikkaduwa, Galle en Mirissa. De steden Hikkaduwa en Mirissa zijn ideale bestemmingen voor een strandvakantie.

Het droge seizoen loopt ongeveer van december t/m april. Dit is de optimale periode om naar de strandbestemmingen in dit gebied te gaan.

Het regenseizoen loopt ongeveer van mei t/m augustus. De regen wordt door de Yala-moesson het land in geblazen.

Weerstatistieken voor Hikkaduwa: JAN FEB MRT APR MEI JUN JUL AUG SEP OKT NOV DEC
Gemiddelde max. temp. 30 30 31 31 30 30 29 29 29 29 30 30
Gemiddelde min. temp. 22 22 23 24 25 25 24 24 24 23 23 22
Neerslag in mm 89 101 134 251 349 236 209 181 270 363 305 181
Gemiddelde zeetemperatuur 28 28 29 30 29 28 27 27 27 28 28 28

 

Weerstatistieken voor Galle: JAN FEB MRT APR MEI JUN JUL AUG SEP OKT NOV DEC
Gemiddelde max. temp. 29 30 31 31 30 29 29 29 29 29 29 29
Gemiddelde min. temp. 22 22 23 24 25 24 24 24 24 23 22 22
Neerslag in mm 102 86 117 241 297 206 165 155 213 340 302 178
Gemiddelde zeetemperatuur 28 28 29 30 29 28 28 28 28 28 29 28

 

Weerstatistieken voor Mirissa: JAN FEB MRT APR MEI JUN JUL AUG SEP OKT NOV DEC
Gemiddelde max. temp. 30 30 31 31 30 30 30 29 29 29 30 29
Gemiddelde min. temp. 22 23 24 24 25 25 24 24 24 24 23 23
Neerslag in mm 89 91 109 207 258 173 173 149 215 305 276 171
Gemiddelde zeetemperatuur 28 28 29 30 29 28 28 28 28 28 29 28

 

Ten noorden van de kust in het zuidwesten van Sri Lanka ligt het bosreservaat Sinharaja. Aangezien Sinharaja een regenwoud is, kunt u er het hele jaar door veel regen verwachten. De meeste regen valt echter in de maanden april, mei, oktober en november.

 

Weerstatistieken voor Sinharaja: JAN FEB MRT APR MEI JUN JUL AUG SEP OKT NOV DEC
Gemiddelde max. temp. 31 33 33 32 30 29 29 29 30 30 30 30
Gemiddelde min. temp. 23 23 23 27 27 26 26 25 25 24 24 23
Neerslag in mm 231 247 320 545 609 382 336 376 401 621 614 403

 

Het zuidoosten van Sri Lanka (nationaal park Yala, nationaal park Udawalawe, nationaal park Bundala):

In het zuidoosten van Sri Lanka liggen onder andere de nationale parken Yala, Udawalawe en Bundala.

 

Het droge seizoen loopt ongeveer van mei t/m september.

Het regenseizoen loopt ongeveer van oktober t/m januari. Het weer kan worden beïnvloed door de noordoostmoesson.

 

Weerstatistieken voor Yala: JAN FEB MRT APR MEI JUN JUL AUG SEP OKT NOV DEC
Gemiddelde max. temp. 31 31 32 32 31 30 30 30 30 30 30 30
Gemiddelde min. temp. 22 23 24 24 25 25 25 25 25 24 23 23
Neerslag in mm 123 114 148 221 183 37 33 57 89 193 359 241

 

Weerstatistieken voor Udawalawe en Bundala National Park: JAN FEB MRT APR MEI JUN JUL AUG SEP OKT NOV DEC
Gemiddelde max. temp. 30 32 34 34 33 33 33 33 33 32 30 29
Gemiddelde min. temp. 21 21 22 24 25 26 25 25 25 24 23 22
Neerslag in mm 31 34 43 104 74 15 16 33 57 205 162 107

 

De westkust van Sri Lanka (Negombo – Colombo):
Aan de westkust van Sri Lanka liggen de hoofdstad Colombo en de vissersplaats en badplaats Negombo. In beide steden verlopen de seizoenen zoals in het zuiden van Sri Lanka.

Het droge seizoen duurt ongeveer van december tot april.

Het regenseizoen wordt bepaald door de Yala-moesson en duurt ongeveer van mei tot augustus.

Weerstatistieken voor Negombo: JAN FEB MRT APR MEI JUN JUL AUG SEP OKT NOV DEC
Gemiddelde max. temp. 30 31 31 31 31 29 29 29 29 29 29 29
Gemiddelde min. temp. 22 22 23 24 26 25 25 25 25 24 23 22
Neerslag in mm 89 69 147 231 371 224 135 109 160 348 315 147
Gemiddelde zeetemperatuur 27 28 29 30 29 28 27 27 27 28 28 28

 

Weerstatistieken voor Colombo: JAN FEB MRT APR MEI JUN JUL AUG SEP OKT NOV DEC
Gemiddelde max. temp. 31 31 32 32 31 30 30 30 30 30 30 30
Gemiddelde min. temp. 22 23 24 25 26 26 25 25 25 24 23 23
Neerslag in mm 58 73 128 246 392 185 122 120 245 365 414 175
Gemiddelde zeetemperatuur 28 28 29 30 29 28 27 27 27 28 28 28

Het noordoosten van Sri Lanka (Trincomalee):
Aan de noordoostelijke kust van Sri Lanka ligt de badplaats Trincomalee. Over het algemeen is dit deel van Sri Lanka relatief droog met maar ongeveer 1000 mm regen per jaar.

Het droge seizoen duurt ongeveer van maart tot augustus. Juist tijdens de zomermaanden in Europa is het perfect om naar de badplaatsen in dit gebied te gaan.

Het regenseizoen duurt ongeveer van september tot februari, wanneer de Maha-moesson regen brengt naar dit deel van het eiland.

Weerstatistieken voor Trincomalee: JAN FEB MRT APR MEI JUN JUL AUG SEP OKT NOV DEC
Gemiddelde max. temp. 28 29 31 33 35 35 34 34 34 32 29 28
Gemiddelde min. temp. 24 25 25 26 26 26 26 26 25 25 24 24
Neerslag in mm 132 100 54 50 52 26 70 89 104 217 334 341
Gemiddelde zeetemperatuur 27 28 29 30 30 29 29 29 29 29 29 28

Het noordelijke deel van centraal Sri Lanka (Sigiriya –Anuradhapura):
In het noordelijke deel van centraal Sri Lanka liggen de populaire gebieden Sigiriya en Anuradhapura, evenals de iets kleinere gebieden Dambulla, Matale en Polonnaruwa. De beste tijd om dit gebied te bezoeken is van begin januari tot eind maart.

Het droge seizoen duurt van mei tot eind september.

Het regenseizoen duurt van november tot begin mei, en de meeste regen valt medio november.

Weerstatistieken voor Sigiriya: JAN FEB MRT APR MEI JUN JUL AUG SEP OKT NOV DEC
Gemiddelde max. temp. 28 30 32 32 32 31 31 31 31 30 29 28
Gemiddelde min. temp. 21 21 22 23 24 24 23 23 23 22 22 21
Neerslag in mm 109 87 84 169 97 55 70 71 99 267 298 258

 

Weerstatistieken voor Anuradhapura: JAN FEB MRT APR MEI JUN JUL AUG SEP OKT NOV DEC
Gemiddelde max. temp. 29 31 32 33 33 32 32 32 32 31 30 29
Gemiddelde min. temp. 22 22 23 24 25 25 25 25 24 24 23 22
Neerslag in mm 89 55 75 167 92 18 38 41 72 259 260 224

Het centrale hoogland en de bergen van Sri Lanka (Kandy – Ella – Nuwara Eliya):
In het centrale hoogland en de bergen van Sri Lanka liggen Kandy, Ella en Nuwara Eliya. Hier is het iets koeler dan aan de kust en er is ook een grotere kans op regen.

Het droge seizoen duurt ongeveer van januari tot april, en het is ook in deze periode dat de gemiddelde temperatuur het aangenaamst is.

Het regenseizoen duurt ongeveer van eind april tot januari, waarbij oktober de natste maand is.

Weerstatistieken voor Kandy: JAN FEB MRT APR MEI JUN JUL AUG SEP OKT NOV DEC
Gemiddelde max. temp. 27 28 30 30 29 28 27 28 28 28 27 27
Gemiddelde min. temp. 18 18 18 20 20 20 20 19 19 19 19 18
Neerslag in mm 79 74 71 188 144 132 128 113 155 264 296 196

 

Weerstatistieken voor Ella: JAN FEB MRT APR MEI JUN JUL AUG SEP OKT NOV DEC
Gemiddelde max. temp. 23 24 26 26 26 25 25 25 25 24 23 23
Gemiddelde min. temp. 16 16 17 18 18 18 18 18 18 18 18 17
Neerslag in mm 90 68 75 208 160 108 195 207 293 447 439 199

 

Weerstatistieken voor Nuwara Eliya: JAN FEB MRT APR MEI JUN JUL AUG SEP OKT NOV DEC
Gemiddelde max. temp. 20 21 23 23 21 19 19 19 19 20 20 19
Gemiddelde min. temp. 9 9 10 11 13 13 13 13 12 12 12 11
Neerslag in mm 101 78 72 158 176 172 165 161 179 227 228 196
BELANGRIJKE INFORMATIE OVER UW REIS

Paspoort & visum

Als Nederlandse burger moet u in het bezit zijn van een geldig Nederlands paspoort. Het paspoort moet minstens 6 maanden geldig zijn vanaf de dag dat u aankomt in Sri Lanka.

Als Nederlands staatsburger heeft u een visum nodig om de Sri Lanka binnen te mogen, dat bij aankomst wordt verstrekt als aan de volgende voorwaarden is voldaan:

  • Dat u vooraf een ETA (Electronic Travel Authorization) heeft aangevraagd en deze is goedgekeurd
  • Dat uw paspoort minstens 6 maanden geldig is vanaf de datum van aankomst
  • Dat u een geldig retourticket heeft

Uw ETA-aanvraag moet worden gedaan via de officiële website Sri Lanka Electronic Travel Authorization System.

Wij raden u aan om de voorwaarden door te nemen, deze vindt u hier. Nadat u de voorwaarden heeft gelezen, klikt u op “I agree en wordt u naar de volgende pagina gestuurd. Hier klikt u op “Apply for an individual tourist ETA” en opent de pagina met uw ETA-aanvraag.

Als u uw ETA-aanvraag gaat doen, moet u het volgende bij de hand hebben:

  • Uw paspoort
  • Uw creditcard (Visa of Mastercard)

U moet bij de ETA-aanvraag een aantal persoonlijke gegevens invullen, evenals uw adres in Sri Lanka. Wij raden aan om hier het adres van het eerste hotel waar u verblijft op te geven. De naam van het hotel staat op de reisbevestiging.

Nadat u uw aanvraag heeft ingevuld, wordt u doorgestuurd naar de betaalpagina, waar u kunt betalen met een van de bovengenoemde creditcards. Een ETA kost 50 USD per volwassene en is gratis voor kinderen jonger dan 12 jaar. Nadat de betaling is verwerkt, ontvangt u een bevestiging per email.

U ontvangt binnen 24 uur een antwoord op uw ETA-aanvraag. U kunt de status van uw aanvraag hier checken.

Uw ETA-goedkeuring is 3 maanden geldig vanaf de uitgiftedatum. Deze moet worden geprint en samen met uw paspoort worden getoond bij aankomst in Sri Lanka.

Vragen en antwoorden over de ETA kunt u hier vinden.

Heeft u andere vragen dan raden wij u aan contact op te nemen met de immigratie van Sri Lanka via +94 71 9967888 of via mail eta@immigration.gov.lk.

U kunt de visumregels hier bekijken.

Reisdocumenten

Voor vertrek kun je onze app hier downloaden om je reisdocumenten en de contactgegevens voor TourCompass en onze plaatselijke partners te vinden.

Heeft u binnenlandse vluchten of treinreizen in Sri Lanka, dan zal onze partner deze voor u boeken en de tickets verstrekken. Bij aankomst ontvangt u deze van uw gids.

We raden u aan de app WhatsApp op uw smartphone te downloaden en het telefoonnummer van onze partners toe te voegen. U kunt dan gratis berichten sturen en hen bellen op momenten dat u een wifi-verbinding heeft.

Vaccinaties

Wij raden u aan om contact op te nemen met een specialist, uw huisarts of een bij het ministerie van VWS geregistreerd vaccinatiecentrum voor informatie over vaccinaties. U kunt ook hier meer lezen over de regels voor reisvaccinaties.

Let op de regels in verband met de gele koorts, vooral als u het land binnenkomt vanuit een ander land waar gele koorts heerst. In sommige landen is het verplicht om bij aankomst uw vaccinatiebewijs voor gele koorts te tonen. Zorg er daarom altijd voor dat u uw vaccinatiebewijs bij u heeft in uw handbagage.

U kunt altijd contact met ons opnemen, mocht u vragen hebben.

Reisvoorwaarden

Lees a.u.b. onze algemene reisvoorwaarden zorgvuldig door, aangezien deze deel uitmaken van de overeenkomst in verband met reizen die bij TourCompass zijn gekocht. Reizen die bij ons zijn gekocht vallen onder “de wet op de pakketreizen”.

Klik hier om meer te lezen over onze reisvoorwaarden.

Reisverzekering

We raden u altijd aan om een goede reisverzekering te nemen als u op uw droomreis gaat. Daarnaast is het ook een goed idee om een annuleringsverzekering af te sluiten.

Klik hier voor onze pagina over verzekeringen, waar u meer kunt lezen over onze aanbevelingen.

VOOR DE REIS

Valuta, prijsniveau & fooi

De valuta in Sri Lanka is de Sri Lankaanse roepie (LKR). De actuele wisselkoers van de Sri Lankaanse roepie vindt u hier.

Visa en Mastercard kunt u gebruiken in hotels, de meeste restaurants en winkels, maar niet in kleine eetgelegenheden en op kleine plaatselijke markten. Er zijn geldautomaten in alle grote steden, zodat u contant geld kunt opnemen.

Kijk hier om een idee te krijgen van het prijsniveau in Sri Lanka.

Fooien worden gewaardeerd en het is heel normaal ze te geven.  In het algemeen is de hoogte van de fooi natuurlijk afhankelijk van de service die u heeft ontvangen.  Onderstaande bedragen dienen als leidraad:

  • Gids/chauffeur: Minimaal 5 USD per dag per gezin
  • Piccolo: Minimaal 200 LKR per stuk bagage
  • Kamermeisje: Minimaal 200 LKR per kamer per dag
  • Restaurants: In restaurants wordt de fooi vaak al in de prijs opgenomen, en in dat geval staat er ‘10% service charge’ op de rekening vermeld. U hoeft daarom geen extra fooi te geven. Als de fooi niet is inbegrepen in de prijs, kunt u 5-10% geven als u tevreden bent met het eten en de service. In straatkeukens wordt geen fooi verwacht, maar u kunt wat kleingeld op tafel achterlaten.

Voeding & allergieën

Op de meeste bestemmingen kunnen we rekening houden met allergieën alsmede allergenen of dieetbehoeften, maar het is belangrijk dat u ons hiervan op de hoogte stelt bij het boeken van uw reis.

Telefoon, wifi & elektriciteit

Telefoon & wifi:

Het is duur om data en roaming in het buitenland te gebruiken, tenzij het al is inbegrepen in uw mobiele abonnement. U kunt contact opnemen met uw provider en uitzoeken welke diensten zijn inbegrepen in uw abonnement en welke prijzen gelden voor reizen in het buitenland.

Is data en roaming voor het buitenland niet inbegrepen in uw mobiele abonnement, dan raden we aan om gebruik te maken van wifi als u in uw hotel of in restaurants bent. Dan kunt u gratis naar huis bellen en schrijven via verschillende apps zoals Facetime, Messenger en WhatsApp. Als alternatief kunt u bij aankomst ook een lokale simkaart kopen inclusief data.

Elektriciteit:

Sri Lanka gebruikt 230 volt. Het is belangrijk om een adapter mee te nemen, omdat de Sri Lankaanse stekkers op de Malediven zowel rond als plat kunnen zijn.

Inpaklijst

Zorg er altijd voor dat u alle belangrijke en onmisbare items in uw handbagage heeft. Dit geldt bijv. voor uw paspoort, visum, vaccinatiebewijs, creditcards, geld, verzekeringspapieren, reisdocumenten, laptop, mobiele telefoon, en eventuele informatie over uw gezondheid en levensbelangrijke medicijnen.

 

Bezoek aan tempels

Bij een bezoek aan tempels gelden strikte kledingvoorschriften. U mag geen blote knieën en schouders tonen, uw kleding mag niet doorschijnend zijn en u dient uw schoenen uit te trekken. Wij raden aan om een paar sokken mee te nemen, omdat de stenen vloeren door de zon erg warm kunnen worden.

Invoer van plantaardige producten naar de EU

Reizigers mogen geen planten, zaden, fruit en andere plantaardige producten invoeren van reizen in landen buiten de EU, zonder een fytosanitair certificaat. Deze regels gelden ook voor kleine hoeveelheden planten en plantaardige producten.

U kunt hier meer lezen over deze regels.

Reizigers met beperkte mobiliteit

Hou er rekening mee dat onze reizen over het algemeen niet geschikt zijn voor mensen met beperkte mobiliteit. Neem gerust contact met ons op voor informatie over de mogelijkheden in verband met uw specifieke behoeften.

DE VLIEGREIS

Vliegtickets

Bij de meeste luchtvaartmaatschappijen zijn vliegtickets elektronisch (e-tickets).

Het is belangrijk dat u uw naam controleert op eventuele spelfouten, omdat uw naam op de reservering exact moet overeenkomen met uw paspoort. Heeft u wijzigingen met betrekking tot uw naam, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Houd er rekening mee dat hier mogelijk kosten aan verbonden zijn vanuit de luchtvaartmaatschappij.

Stoelreservering

De luchtvaartmaatschappij wijst een stoel aan bij het inchecken. Als u specifieke voorkeuren heeft voor een stoel, kunt u zelf een stoel reserveren op de website of in de app van de luchtvaartmaatschappij. Houd er rekening mee dat de meeste luchtvaartmaatschappijen kosten in rekening brengen voor het reserveren van een stoel.

Het hangt van de vliegtuigmaatschappij af vanaf wanneer u een stoel kunt reserveren, maar meestal kan dit vanaf de boeking zelf tot 48 uur voor vertrek.

We wijzen er op dat de luchtvaartmaatschappij de volledige controle heeft over alle stoelen in het vliegtuig en daarom altijd het recht heeft om reserveringen te wijzigingen.
Reserveert u geen stoel voor uw vertrek, dan krijgt u een stoel toegewezen door de vliegtuigmaatschappij bij de check-in.

Check-in

Bij het inchecken heeft u uw paspoort en uw boekingsreferentie nodig, die vermeld staan op uw reisschema.

Wij raden u aan de app van de luchtvaartmaatschappij op uw telefoon te zetten. In de app is er de mogelijkheid voor online inchecken, meestal beschikbaar vanaf 24 tot 48 uur voor vertrek. Met de app kunt u op de hoogte blijven van eventuele vluchtwijzigingen en andere belangrijke informatie over uw vlucht.

Let erop dat de vluchttijden anders kunnen zijn dan aangegeven op het vluchtschema dat u ontving bij het boeken van uw reis. Het zijn altijd de vluchttijden in de app van de luchtvaartmaatschappij of op de website van de luchtvaartmaatschappij die geldig zijn.

In de luchthaven

Wij adviseren u uiterlijk 2 uur vóór vertrek op de luchthaven aanwezig te zijn. Het is raadzaam om de website van de luchthaven in de gaten te houden voor de laatste updates.

Bagage

Wij maken gebruik van verschillende luchtvaartmaatschappijen voor onze bestemmingen. De specifieke regels voor handbagage en ingecheckte bagage kunt u controleren op de website of in de app van de luchtvaartmaatschappij.

Vertraagde bagage

Mocht uw bagage vertraagd zijn, dan moet u zich bij aankomst tot het personeel in het bagagegebied van de luchthaven wenden en melden dat uw bagage er niet is.

Het is belangrijk dat u uw bagagebewijs bij de hand heeft wanneer u uw PIR-rapport (Property Irregularity) invult.

Let erop dat u het bagagegebied op de luchthaven niet verlaat voordat u het rapport heeft ingevuld.

In geval van vertraagde bagage vragen wij u contact op te nemen met onze samenwerkingspartner, die ervoor zal zorgen dat uw gids/chauffeur op u wacht.

Vertragingen van uw vlucht of annuleringen

Mocht er wijzigingen optreden met betrekking tot uw vluchtreservering vóór uw vertrek, dan nemen wij natuurlijk contact met u op om u hierover te informeren.

Wanneer een vlucht vertraging oploopt na het inchecken, is de vliegtuigmaatschappij verantwoordelijk voor het omboeken van uw reis. Ze zullen meestal de eerstvolgende beschikbare vlucht boeken en, indien nodig, eventuele maaltijden en accommodatie regelen.

Onze samenwerkingspartner controleert zelf eventuele wijzigingen in aankomsttijden en zal natuurlijk op u blijven wachten, zelfs als uw vlucht vertraagd is.

Als een vertraging of annulering betekent dat de luchtvaartmaatschappij u na aankomst op de luchthaven omboekt naar een andere vluchtnummer, vragen wij u contact met ons op te nemen via het noodnummer van TourCompass.

OP DE BESTEMMING

Immigratie & douane

Immigratie:

Bij aankomst op uw eindbestemming gaat u door de immigratie. Hier wordt uw paspoort gecontroleerd, evenals eventuele inreisdocumenten en visum. Op veel plaatsen moet u ook uw vingerafdruk afgeven en wordt er een foto van uw gezicht genomen voor biometrische identificatie. U kunt ook vragen krijgen over uw reisplannen in het land en eventueel het adres van uw accommodatie.

 

Douane:
Nadat u door de immigratie bent gegaan en uw bagage heeft opgehaald, moet u door de douane. Als u niets aan te geven heeft, kunt u door ‘nothing to declare’ gaan. Heeft u wel iets aan te geven, dan is het belangrijk dat u door ‘declare’ gaat. Het is uw eigen verantwoordelijkheid om te controleren welke douaneregels van toepassing zijn in het land waar u heen reist.

Aankomst

Bij aankomst wordt u opgewacht door een gids/chauffeur die klaar staat met een TourCompass-bordje.

Mocht u, tegen de verwachting in, uw gids/chauffeur niet kunnen vinden, neem dan contact op met onze partner op hun noodnummer. Dit staat in uw reispapieren.

Hotel check-in & check-out

Normaal gesproken is de inchecktijd rond 14.00 uur en kunt u niet verwachten dat u uw kamer eerder krijgt. Wilt u vroeg inchecken, dan kunt u dit tegen betaling bestellen bij het boeken van uw reis.

Bij het inchecken zal de receptionist meestal uw creditcard registreren en mogelijk een bedrag reserveren. Dit zijn geen extra kosten, maar is gebruikelijk in hotels om betaling voor eventueel gebruik van de minibar of andere voorzieningen te garanderen. Bij het uitchecken zal het bedrag automatisch worden vrijgegeven, als u geen gebruik van deze faciliteiten heeft gemaakt.

Het is heel normaal dat hotels een kopie van uw paspoort maken. Op sommige plaatsen wordt dit vereist door de lokale autoriteiten.

Bij vertrek checkt u normaal gesproken uit rond 10.00 uur. Als u pas later in de middag of avond verder reist, kunt u uw bagage in bewaring geven tot u vertrekt. Wilt u in plaats daarvan liever laat uitchecken, kunt u dit tegen betaling regelen bij het boeken van uw reis.

Reisvorm & vervoer

Onze reizen naar Sri Lanka zijn individuele rondreizen, maar excursies en transfers vinden plaats in internationale groepen van 1-14 personen en alleen met de eigen gasten van TourCompass.

In geval van onvoorziene omstandigheden zoals slecht weer, geblokkeerde wegen of andere ongemakken, kan het noodzakelijk zijn om de volgorde van sightseeingtours en bezienswaardigheden in de dagprogramma’s aan te passen.

Onderweg hulp nodig?

Wij hebben een 24-uurs noodnummer zodat u altijd contact met ons kunt opnemen in geval, zodat u altijd contact met ons kunt opnemen in geval van onvoorziene gebeurtenissen tijdens uw reis. Daarnaast ontvangt u ook telefoonnummers en noodnummers van onze samenwerkingspartners op de bestemming. In sommige gevallen kan het handiger en sneller zijn om contact op te nemen met onze lokale samenwerkingspartners vanwege het tijdsverschil, bijv. als u zich in een situatie bevindt waarin uw ophaaltijd voor een excursie of transfer meer dan 15 minuten vertraagd is.

NA DE REIS

Feedback geven / contact

Voor ons zijn tevreden klanten heel belangrijk en daarom horen we graag van u na thuiskomst. Stuur een mail via info@tourcompass.nl of bel ons via: 020-3690790.

Azië
Jude Bommer

Jude heeft over de hele wereld gereisd en helpt je graag bij het vinden van je droomreis.

Openingstijden
Maan - Don: 09.00 – 15.00
Vri: 10.00 - 14.00